Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky (VOP)
- Úvodní ustanovení
Tyto všeobecné a obchodní podmínky (dále jen „Podmínky“) upravují vztahy mezi cestovní kanceláří Hustákovy cesty s.r.o. (dále jen „Kancelář“) a zákazníky (dále jen „Zákazník“) při poskytování cestovních služeb.
Služby cestovní kanceláře provozuje společnost Hustákovy cesty s.r.o., IČ: 223 85 428, sídlo: 8. března 3883/31, 58601 Jihlava.
Zákazníkem se pro účely těchto VOP rozumí fyzická nebo právnická osoba, která uzavřela s kanceláří smlouvu o zájezdu (dále jen Smlouva). Účastníkem se rozumí osoba, v jejíž prospěch byla taková smlouva uzavřena, přičemž nejde o zákazníka dle předchozí věty.
Zájezd je soubor alespoň dvou následujících různých typů služeb cestovního ruchu pro účely téže cesty nebo pobytu:
- a) doprava zákazníka,
- b) ubytování, které není součástí dopravy a není určeno k účelům bydlení,
- c) nájem automobilu, motocyklu nebo jiného motorového vozidla, nebo
- d) jiná služba z oblasti cestovního ruchu, zejména prodej vstupenek na kulturní nebo sportovní události, pořádání výletů, prohlídek s průvodcem, prodej skipasů nebo nájem sportovního vybavení.
- Rezervace a uzavření smlouvy
Rezervaci lze provést osobně, telefonicky nebo prostřednictvím internetových stránek kanceláře. Na základě rezervace obdrží zákazník návrh na uzavření smlouvy. Smluvní vztah mezi zákazníkem a kanceláří vzniká uzavřením Smlouvy, a to oboustraným vyjádřením souhlasu s jejím obsahem oběma stranami.
Kancelář vyjadřuje svůj souhlas předáním návrhu smlouvy Zákazníkovi. Zákazník vyjadřuje svůj souhlas způsobem odpovídajícím místu a způsobu prodeje, tedy písemně, ústně, elektronicky nebo zaplacením smluvní částky. Okamžikem uzavření nabývá Smlouva platnosti.
Uzavřením Smlouvy Zákazník potvrzuje, že byl řádně a včas obeznámen:
- a) o obsahu, rozsahu a dalších podmínkách a charakteristikách poskytovaných služeb
- b) o zpracování a ochraně osobních údajů
- b) o těchto VOP
- c) o platném pojištění kanceláře pro případ úpadku.
Účinnosti Smlouva nabývá obdržením platby od Zákazníka dle platebního kalendáře podle Smlouvy. Vyjádří-li zákazník souhlas s uzavřením smlouvy zaplacením kupní ceny, nabývá smlouva platnosti i účinnosti ve stejný okamžik.
Zákazník bere na vědomí, že k nabytí účinnosti Smlouvy dojde výhradně při splnění všech následujících podmínek:
- a) Zákazník uhradí veškeré platby uvedené v této předběžné nabídce ve stanovených termínech,
- b) dosud nedošlo k dřívější úhradě identických služeb jiným Zákazníkem,
- c) kapacita služeb uvedených v přehledu výše je stále k dispozici a nedošlo ke změně jejich cen.
Při splnění uvedených podmínek zašle kancelář Zákazníkovi potvrzení.
Neobdrží-li Kancelář od Zákazníka řádnou úhradu stanovené platby ve smluvním termínu, Smlouva nenabude účinnosti a Kancelář je oprávněna Smlouvu jednostranně zrušit. Zákazník v těchto případech nemá nárok na žádnou náhradu škody či jiné újmy.
- Platby
Zákazník je povinen uhradit celkovou cenu zájezdu dle platebních podmínek uvedených ve Smlouvě.
Kancelář není plátcem DPH. Uvedené ceny jsou konečné.
- Změny a zrušení zájezdu
Zákazník má právo zrušit zájezd před jeho zahájením. Zrušení musí být provedeno písemnou formou a doručeno kanceláři.
V závislosti na termínu doručení bude Zákazníkovi účtován storno poplatek dle následujících podmínek:
30 a více dní před odjezdem: 10 % z celkové ceny
29–15 dní před odjezdem: 50 % z celkové ceny
14 dní a méně před odjezdem: 100 % z celkové ceny
Storno poplatek ve výši 100 % sjednané ceny je zákazník povinen uhradit dále i v případech, kdy nenastoupí na Zájezd, zruší Zájezd v den odjezdu, nedostaví se k odjezdu nebo odjezd zmešká.
Kancelář má právo zrušit Zájezd před jeho zahájením, pokud počet osob přihlášených na Zájezd je nižší než minimální počet uvedený v nabídce nebo v informacích o Zájezdu, a to ve lhůtách a za podmínek dle § 2536 OZ. Pokud v rámci nabídky či informací o Zájezdu není uvedeno jinak, platí, že minimální počet účastníků pro autobusový Zájezd je 40 osob.
V případě zrušení zájezdu ze strany agentury bude zákazníkovi vrácena celá uhrazená částka.
V případě mimořádných okolností si Kancelář vyhrazuje právo na změnu podmínek, programu, termínu nebo ceny zájezdu.
- Povinnosti Zákazníka
Zákazník je povinen mít platný cestovní doklad a veškeré potřebné dokumenty.
Zákazník je odpovědný za dodržování všech místních zákonů a předpisů.
- Povinnosti Kanceláře
Kancelář odpovídá za řádné poskytování služeb dle Smlouvy a za škody způsobené jejími zaměstnanci.
Kancelář nenese odpovědnost za ztrátu nebo poškození majetku zákazníka během zájezdu.
Kancelář se zavazuje chránit osobní údaje zákazníků v souladu s platnými předpisy.
- Závěrečná ustanovení
Tyto podmínky nabývají účinnosti dnem 14.10.2025 a mohou být měněny pouze písemnou formou.
Případné spory budou řešeny podle českého práva.
- Mimosoudní řešení sporů
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: adr.coi.cz/cs . Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
Kancelář je oprávněna k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Kontaktní informace
- Hustákovy cesty s.r.o,
- Adresa: 8. března 3883/31, 586 01 Jihlava
- E-mail: info@hustakovycesty.cz
- Telefon: +420 603 376 908
Obchodní podmínky jsou platné od 15. 10. 2025
.png)